Uspješne poduzetničke priče - Volim Ljuto

Objavio / la admin1 , 15. 02. 2023



-piše: Goran Vrabec


Volim Ljuto d.o.o. najveći je hrvatski uzgajivač i prerađivač chilli papričica od kojih proizvodi više od 100 različitih proizvoda, a na tržištu su prisutni već više od 10 godina. Uz vlastiti webshop preko kojeg šaljemo robu diljem Europske unije, proizvode plasiramo i u tri lanca supermarketa, specijalizirane trgovine diljem Hrvatske, kao i u preko 300 restorana. Uzgoj, preradu i proizvodnju prate načela vrhunske kvalitete, održivosti i inovativnosti. Konstantno unaprjeđujemo proizvodne procese, za što su najzaslužniji naši zaposlenici koji ravnopravno sudjeluju u razvoju svih novih proizvoda i usluga.


Početci i razvitak poduzetničke priče

Ideja za posao nastala je iz hobija i ljubavi prema chilli papričicama, odnosno ljutoj hrani. Prije nego što je nastala ideja za posao majka mi je uzgojila 20-tak sadnica (s obzirom da sam u tom trenutku o poljoprivredi znao manje nego ništa) za vlastite potrebe od kojih sam napravio stotinjak ljutih umaka kao božićni poklon za prijatelje. To se pokazalo kao odlična ideja jer su svi bili zadovoljni  i tražili su još pa sam s roditeljima dogovorio da za iduću sezonu posudim od njih jedan plastenik i u njemu uzgajam chilli papričice. Nakon te sezone, shvatili smo da postoji tržište za takve proizvode i odlučili smo ozbiljno obiteljski krenuti u proizvodnju tako da nas je sada već bilo četvero (moji roditelji, djevojka Petra i ja). U početku nam je webshop bio jedini način prodaje da bi se kako smo rasli to širilo na male specijalizirane trgovine, restorane i na kraju i supermarkete. Danas smo prisutni u preko 500 restorana, 4 velika trgovačka lanca, preko 50 specijaliziranih trgovina te u vlastitoj Spicy Days trgovini u Zagrebu. Webshop nam je i dalje jako važan dio poslovanja te unatoč svim drugim kanalima prodaje webshop i dalje drži oko 20-25% ukupnog prihoda.



Najveće radosti u poslu i izazovi u razvoju poduzetničke priče

Najviše me veseli što imamo proizvod s kojim su ljudi zadovoljni i kojeg su spremni platiti jer u njemu vide vrijednost.

Što se tiče izazova, na početku su to bili izazovi oko birokracije, nepoznavanja zakona i općenito oko pokretanja posla s hranom gdje je regulativa poprilično komplicirana. Kasnije kroz godine se nastavljaju izazovi oko birokracije (koji zapravo nikad ne prestaju, ali to je poduzetništvo), no s rastom tvrtke kreću i izazovi oko financiranja rasta koji su nam trenutno u najvećem fokusu.



Poruka za sve koji se još nisu odlučili poduzeti prvi korak u realizaciji poduzetničke ideje

Odlučite što prije o tome da krenete. Znam jako puno ljudi koji su razmišljali godinama i na kraju nikad nisu ništa napravili, a znam da bi bili sposobni za tako nešto. S druge strane, ako razmišljate o poduzetništvu bitno je naglasiti da život poduzetnika nije glamurozan kako se to ponekad prikazuje, pogotovo dok posao ne stane na noge (ako se to uopće dogodi), a za tako nešto je potrebno jako puno truda, rada i neprospavanih noći na što sam ja bio spreman, a i još uvijek jesam nakon 10 godina. Work life balance je nešto o čemu se stalno priča, no malo tko govori o tome da se ne radi o 50% vs 50% nego o tome da svatko mora sebi posložiti stvari da funkcioniraju i da u poduzetništvu gotovo nikad nije 50% vs 50%,, ali ne iz razloga jer se ne može, nego iz razloga jer su jedna i druga strana poprilično isprepletene, ali na kraju je to odluka svakog poduzetnika.