Uspješne poduzetničke priče - Udruga eCommerce Hrvatska

Objavio / la GlasPoduzetnika , 28. 07. 2023


 


Sve je počelo 2015. godine pokretanjem Facebook grupe koja trenutno okuplja preko 10.000 članova, jer smo htjeli potaknuti razmjenu informacija vezanih za online prodaju, te organizacijom besplatnih predavanja putem naše Meetup grupe. Danas je glavni cilj udruge eCommerce Hrvatska povećati povjerenje u online kupovinu, spajajući tri strane – trgovce (webshopove), nuditelje usluga (web development agencije, marketinške agencije, itd.) i posljedično kupce koji će kupovati proizvode od trgovca.

  • Piše: Dino Oreški, tajnik Udruge eCommerce Hrvatska, suosnivač 

 

Znanje je ništavno ako se ne dijeli


U udruzi trenutno okupljamo više od 500 hrvatskih webshopova, a održali smo preko 50 događanja (meetupova, webinara, konferencija), certificirali preko 100 web trgovina, izdali nekoliko vodiča za online prodaju i održali brojna eCommerce istraživanja koja su dostupna bez naknade za sve naše članove. Udruga djeluje i registrirana je kao neprofitna organizacija, uz registrirane gospodarske djelatnosti (organiziranje seminara, konferencija i savjetovanja u svrhu informiranja i edukacija, pružanje savjetodavnih usluga vezanih za ciljeve Udruge, itd.) na kojima radimo nas troje - Marcel Majsan, predsjednik Udruge, Kristina Matić, dopredsjednica,  srce i duša Udruge i ja kao glavni tajnik Udruge. 


Marcel Majsan, predsjednik udruge eCommerce Hrvatska, suosnivač


U poslu nas najviše raduje prijenos znanja. Zajedno s našim partnerima pokrivamo apsolutno sva područja koja su važna svakom (online) trgovcu. Naše je počelo: „znanje je ništavno ako se ne dijeli“. Upravo zato imamo brojna okupljanja i druženja poput Mjesečnih Meetupova, a posebno se ponosimo eCommerce Akademijom na kojoj voditelji webshopova kroz osam modula dobivaju ključna znanja i savjete za svoje poslovanje.  Organiziramo i CRO Commerce konferenciju, najveće okupljanje online trgovaca u regiji koja se održava svake jeseni, a ove će godine biti organizirana 29.9. na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. 


Nudimo i eCommerce Mentorski Program, jedinstven program kroz koji trgovci imaju priliku surađivati s eCommerce stručnjacima iz Hrvatske. Ne smijemo zaboraviti ni eCommAwards, natjecanje u sklopu kojeg članovi imaju priliku dobiti stručnu analizu webshopa iz 6 kategorija: UX, SEO, Content, Buyers Journey, Analytics i Legal. Radimo i na dva podcasta, jedan je orijentiran na pojedince iz eCommerce svijeta, a drugi na teme iz svijeta digitalne ekonomije. Zbog našeg prijenosa znanja raste eCommerce zajednica, posljedično i online prodaja. Na taj način imamo direktan utjecaj na cijelo hrvatsko gospodarstvo.

 

9 faktora za uspjeh


Izazovno je bilo izgraditi povjerenje u eCommerce općenito, ali i povjerenje tržišta u eCommerce, tj. online prodaju. Nadalje, svaki webshop ima svoj izazov, pa kad se učlane u Udrugu, to postaje i naš izazov kojeg rješavamo zajedno kroz edukacije, druženja, informiranje i slično. Neke muči oglašavanje, neke pravni aspekt, neke analiza podataka, a mi smo tu da im maksimalno pomognemo. 



Kristina Matić, dopredsjednica udruge eCommerce Hrvatska


Svima koji razmišljaju o poduzetničkoj karijeri preporučili bismo da se vode faktorima Miroslava Ćire Blaževića koja su generalno primjenjiva na uspjeh u životu, a to su:

  • Talent – svaki pojedinac ima svoj specifičan talent koji može biti ključan za uspjeh, važno je pronaći u čemu ste najbolji

  • Motiv – bez motiva se nećemo investirati u ono što radimo

  • Karakter – svaki webshop treba biti jedinstven na tržištu

  • Inteligencija – ideje uvijek dolaze kad je faktor učenja u igri

  • Rad – bez rada nema ni rezultata 

  • Ambijent – okružite se kvalitetnim partnerima, a što bolje partnere imate, to će rezultati biti bolji

  • Sreća – kad je sve gore zadovoljeno, ovo dolazi samo

 

Uz to dodajemo još dvije stavke, a to su: kontinuirano učenje i spremnost na promjene (u bilo kojem kontekstu, tehničkom, pravnom, ekonomskom, …). Ako zadovoljimo svih 9 faktora, uspjeh zasigurno neće izostati.