Poslovna inteligencija je IT kompanija fokusirana na podatke i naprednu analitiku koja implementira kompleksne analitičke sustave u velikim tvrtkama koje žele donositi poslovne odluke temeljene na podacima. Također razvijaju i vlastita softverska rješenja iz područja analitike. Danas Poslovna inteligencija, zajedno s povezanim poduzećima, broji preko 200 zaposlenih, a urede ima u Hrvatskoj (Zagreb i Osijek), Velikoj Britaniji, Austriji, Švedskoj, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Sloveniji i Srbiji. Poslovna inteligencija je jedna od rijetkih IT kompanija u regiji koja zapošljava podjednak broj žena i muškaraca te koja u upravi ima tri žene. Kroz svoje poslovanje Poslovna inteligencija podupire važna udruženja kojima je fokus mijenjati Hrvatsku na bolje: UGP, CISEx, CroAI, AmCham i druge.
Početak i razvoj poduzetničke priče
-piše: Dražen Oreščanin, suosnivač Poslovne inteligencije
Naša poduzetnička priča traje više od dvadeset godina, kada smo Lidija, Anita i ja odlučili otvoriti novi list i krenuti iz sigurnih korporativnih u poduzetničke vode. Lidija i ja smo bili zaposleni u Poslovnoj od samog početka, a Anita se zaposlila u firmi par godina nakon što smo firmu osnovali. Kada smo počeli, poslovna analitika je bila novo područje, a podatkovna znanost i veliki podaci nisu još niti postojali kao područja. Mislili smo da ćemo jednog dana kada firma naraste imati desetak zaposlenih. S obzirom da smo se i prije bavili tim područjem u velikim kompanijama u kojima smo radili, imali smo specifična znanja, pa smo negdje u doba kada je i Anita došla u firmu počeli dobivati prve veće poslove. Do kraja 2008. godine i početka globalne krize imali smo blizu šezdeset zaposlenih. Tijekom krize je u Hrvatskoj i regiji sve stalo, a mi smo se od 2010. godine sve više počeli usmjeravati na strana tržišta na kojima smo također nudili i proizvode – podatkovne modele skladišta podataka. U zadnjih nekoliko godina razvili smo i platformu za upravljanje privatnošću podataka Data Privacy Manager koji smo prošle godine izdvojili u zasebnu kompaniju Legit Softver. Danas sam ja dio uprave Legita, dok su Lidija, Slađana i Anita u Upravi Poslovne inteligencije fokusirane na njen rast i razvoj.
Najveće radosti u poslu
-piše: Lidija Karaga - suosnivačica i predsjednica Uprave Poslovne inteligencije
Nekoliko je važnih područja koji me izuzetno raduju, a vezano uz našu firmu i posao. Prvo, s nama je izuzetan tim ljudi koji svojom predanošću, trudom, znanjem i inovativnošću gradi priču Poslovne inteligencije s nama. Jedna od njih je i Slađana Krpić koja je s nama od svog prvog radnog dana, a od prošle godine nam se pridružila u Upravi. Drugo, mi smo najbolje mjesto za sve koji žele graditi svoju ekspertizu u području analitike i to radeći na vodećim svjetskim tehnologijama na izuzetno zanimljivim projektima za vodeće domaće i strane kompanije. Treće, odnos s našim klijentima je dugoročan, iskren i fokusiran na rezultat i donošenje vrijednosti. Kad implementiramo analitički sustav kod naših klijenata, mi želimo da oni budu bolji, brži, efikasniji nego što su bili prije nas. I četvrto, ali ne manje bitno - mi smo društveno odgovorna kompanija koja kroz razne inicijative nastoji ovaj svijet učiniti boljim mjestom. Naš BIRD Incubator, koji je neki dan proslavio drugi rođendan je jedini start-up incubator u regiji i šire za timove i projekte vezane za umjetnu inteligenciju, strojno učenje i analitiku podataka. Također, mi smo kompanija koja od svojih početaka vodi računa o rodnoj ravnopravnosti, pružanju jednakih prilika svima te uključivosti.
Izazovi u poslovanju
-piše: Anita Cvetić Oreščanin - suosnivačica i članica Uprave Poslovne inteligencije
Vrlo često se u našoj kulturi priča o uspjesima, a o problemima i neuspjesima se priča vrlo tiho ili se ne priča uopće. To stvara iskrivljenu sliku koja dovodi do toga da ljudi pri malom neuspjehu postanu malodušni i odustanu. Kao što treba slaviti uspjehe, tako treba slaviti i lekcije koje smo savladali kroz izazove, probleme i neuspjehe. Kriza 2008. je za nas bila vrlo teška. U tom trenutku bili smo fokusirani na našu širu regiju, doslovno smo svaki dan strepili hoćemo li, zbog opće nelikvidnosti u gospodarstvu, imati dovoljno keša za platiti svoje obaveze. Brzo smo se preorijentirali na inozemna tržišta i naučili dvije vrlo važne lekcije: prvo, prihodi i rast su važni, ali kad je kriza keš je kralj, dakle pobrini se da uvijek imaš dovoljnu količinu keša za krizu. I drugo, idi tamo gdje su klijenti koji su spremni prepoznati tvoju ekspertizu, hrabro kroči na nova tržišta i nove tržišne segmente. Korona je donijela svoje izazove i probleme, post korona nove, inflacija nešto treće... Nije uopće upitno hoće li biti izazova, važno je da utvrdimo gdje stojimo u tom trenutku i da nešto poduzimamo. Zato se i zovemo poduzetnici.
Poruka za sve koji razmišljaju o poduzetničkoj karijeri:
Ako radite ono što iskreno volite i spremni ste dati se gotovo 100% u razvoj poduzetničke ideje, to je prava karijera za vas. Uspjeh preko noći ne postoji! Tko vam kaže da nećete ili ne smijete pogriješiti – nema poima i vjerojatno nikad nije niti probao. Samo hrabro, budite spremni uvijek raditi na sebi i mijenjati se, cijenite suradnike, trudite se istinski razumjeti svoje klijente i njihove potrebe i malo po malo, cigla po cigla, godina po godina i stvorit ćete nešto na što ćete biti ponosni i vi i vaše obitelji i vaši zaposlenici.