Uspješne poduzetničke priče - Fortis Agency

Objavio / la GlasPoduzetnika , 20. 06. 2023



Fortis je marketing agencija koja pomaže softverskim startupovima (SaaS) ostvariti bolje rezultate od njihovih blogova, kroz SEO strategiju, konzultacije i pisanje sadržaja za blog.

  • Piše: Davor Bomeštar, direktor & vlasnik Fortis Agency

Od web dizajna do SEO specijalizacije

2007. godine sam odustao od fakulteta poslovne informatike u Puli pa sam u nedostatku prilike da radim nešto što volim, odlučio sam pokrenuti vlastitu tvrtku za web dizajn. Kako bih dobio klijente, naučio sam rangirati svoju web stranicu na tražilicama i tako se zainteresirao za SEO. Onda sam shvatio da to volim čak i više nego web dizajn te je tako krenula moja karijera SEO marketera. Nakon promocije nekih privatnih projekata, odlučio sam se vratiti u agencijsku priču te sam s partnerom iz New Yorka nekoliko godina vodio NPromote - SEO agenciju za američke klijente. Nakon par godina sam se odlučio osamostaliti i nezavisno voditi svoju agenciju. Unatrag 5-6 godina smo se bavili raznim vrstama SEO-a, počevši s gradnjom linkova, ali na kraju smo se specijalizirali za izradu visoko kvalitetnog blog sadržaja koji je optimiziran za internetske tražilice. Sada smo specijalisti u tome, i radimo isključivo s tech tvrtkama, točnije B2B SaaS (softverskim startupovima) iz cijelog svijeta koji ciljaju ostvariti globalnu prisutnost kroz marketing sadržaj i SEO.

Radost zajedničkih uspjeha

U poslu me raduje što učenje nikad ne prestaje. Saznanja i iskustva koja dobivamo radeći na zanimljivim projektima su neprocjenjiva i obogaćuju nas. Također me uvijek veseli upoznavanje ljudi iz industrije i stvaranje novih kontakata. Nakon godina izolacije i rada od kuće, još i više uživam u poslovnim događanjima i umrežavanju uživo. I naravno, posebno nam je zadovoljstvo uspjeti pomoći svojim klijentima rasti i napredovati, jer kad rastu oni, rastemo i mi. Kad naši klijenti ostvare odlične marketinške i prodajne rezultate koristeći naše usluge, to nam daje najveće zadovoljstvo.

Privatni i poslovni izazovi

Prošao sam kroz neke tipične izazove u poduzetništvu, a i kroz neke rjeđe situacije. Na primjer, u početku nismo znali prepoznati i zaposliti odgovarajući talent, pa smo namjerno i ciljano radili na usavršavanju vlastitih sustava zapošljavanja i testiranja. Potom, vlastita promocija kroz blog nam se najčešće pokazala kao neuspješan kanal jer bi novi projekt “ukrao” pisce tj. dostupne kapacitete i onda bi morali stati s vlastitim blog sadržajem. No ono što je možda bilo i najteže jest period kada mi se otac teško razbolio i kada smo se moja djevojka (koja vodi agenciju sa mnom) i ja brinuli za njega, jer je tada privatni život zahtijevao jako puno angažmana i vremena, i bilo je teško voditi tvrtku u tom periodu. Tada smo imali i najviše problema u poslovanju, jer se naprosto nismo mogli dovoljno posvetiti poslu.

Za hrabre i ambiciozne

Pa rekao bih da poduzetništvo nije za svakoga, ali da bi svatko tko razmišlja o tome trebao ući u tu priču i dati šansu svojoj ambiciji. Puno je teže nego što se na prvu čini, nekad ćete se morati baviti i stvarima koje ne volite i na koje niste računali, ali je iskustvo neprocjenjivo. Postignuti neke ciljeve pruža veliko osobno zadovoljstvo i ispunjava. Naravno, pokretanje vlastitog poduzeća nije garancija za uspjeh, ali pravi poduzetnički duh je nastaviti dalje i ne posustati nakon neuspjeha, već naučiti nešto, promijeniti pristup. Također, savjetovao bih samoeduciranje kroz knjige ili korištenje mentora, jer se mnoge početničke greške tako mogu izbjeći. Knjiga za koju mislim da bi trebala biti štivo svakog novog poduzetnika jest E-Myth od Michael E. Gerbera, jer lijepo objašnjava neke osnovne principe vođenja tvrtke.