-Piše: Sven Darrer, Darrer d.o.o.
Obiteljska smo tvrtka osnovana 2004. godine s dvoje stalno zaposlenih i nekoliko vanjskih suradnika. Smješteni smo u samom centru Zagreba, na njegovoj žili kucavici – Ilici 49. Naša je djelatnost interdisciplinarna i raznolika, prilagođena diktatima tržišta u farmaceutskoj i medijskoj industriji te turizmu. Cijela moja obitelj unatrag nekoliko generacija je poduzetnička obitelj pa sam tako svoje prve poslovne korake napravio u okviru njihovih tvrtki, no iskustvo i znanje stekao sam radeći u auto-industriji, medijima i menadžmentu raznih kompanija. Izdvojio bih BMW Tomić, Mercedes Euroline, Business.hr., Filikon Consulting i Hoto grupu. Nakon puno prikupljenog iskustva u navedenim tvrtkama otisnuo sam se u svoj poduzetnički svijet u kojem se bavim zdravljem potrošača, razmišljam zeleno i promoviram turističku ponudu Zagreba i Lijepe naše.
Raznovrsnost ponude kao formula za uspjeh
Kad govorimo o zdravlju mogu reći da već devet godina zastupamo renomirane strane tvrtke iz područja farmacije i dodataka prehrani. Proizvodi koje distribuiramo su pripravci na bazi ljekovitog bilja namijenjeni zdravlju žena, a odlični su za borbu protiv većine ginekoloških problema. Femisan A i B u kapsulama i kapima dostupni su u ljekarnama, vele drogerijama, DM-u i putem naše webshop prodaje.
Uz zdravlje, također brinemo o održivosti u Hrvatskoj, zato volim reći da razmišljamo zeleno. U svojoj ponudi imamo i strojeve za upravljanje biootpadom – uređaje za dekompoziciju biootpada od hrane koji su namijenjeni ugostiteljskom sektoru, odnosno restoranima i hotelima. Dnevno mogu preraditi od 25kg pa do čak 1000 kg biootpada od hrane. To su aerobni digestori koji omogućuju brzo kompostiranje otpada od hrane. Mikrobnim procesima otpad od hrane pretvara se u tekućinu koja se može sigurno ispustiti u sanitarni kanalizacijski sustav. Za tvrtke koje žele iskoristiti kompost, kao prirodno gnojivo, primjerice za svoje vinograde, osigurali smo drugu vrstu strojeva.
S obzirom na to da osobno jako volim putovati i otkrivati nova mjesta, gradove i njihovu eno-gastronomsku, kulturnu i shopping ponudu, 2014. godine lansirali smo vlastiti brend “Hello Zagreb”. Ovdje govorimo o besplatnim tiskanim i virtualnim turističkim vodičima namijenjenima domaćim i stranim gostima grada Zagreba, ali i gostima diljem Hrvatske. Izdanja sustavno razvijamo i možemo se pohvaliti sa čak 68 tematskih izdanja. Vodiči su besplatni, a cilj je da dođu u ruke posjetitelja našeg glavnog grada. Odlikuje ih moderni oblik informiranja, a nude edukativne informacije o festivalima raznovrsnim događanjima u samome gradu. Jedno izdanje je aktualno 6 mjeseci, a vodiči se mogu naći u hotelima, hostelima, informativnim centrima turističke zajednice, na transportnim punktovima (autobusni i željeznički kolodvor, zračna luka), te u vozilima taksija. Upravo razvijamo i prvi specijalizirani Magazin za kulturu konzumiranja piva - BEER STYLE, no o tome ćemo vam više ispričati nekom drugom prilikom.
Izazovi, snovi i savjeti za uspjeh
U privatnom poslu i poduzetništvu izazova ne manjka, na neki način svaki je dan izazov. U mome poslovanju bilo je uspješnijih projekata i onih manje uspješnih - da ne kažem promašaja, te onih u koje sam uletio samo srcem bez izrade podrobnijeg plana ili analize tržišta. No, ono što mi još uvijek teško pada u ovome poslu, čak i nakon ovako puno godina, jest neprofesionalnost i neetičnost u poslovanju koje sam doživio s nekim poslovnim partnerima. S druge strane, ono što me najviše veseli u poduzetništvu je svakako kreativnost, sloboda odlučivanja, te široke i raznolike mogućnosti poslovanja.
Svima koji se žele baviti poduzetništvom i ostvariti svoj san pokretanja vlastitog biznisa poručio bih da budu ustrajni, hrabri, analitični, organizirani, ali da nikada ne zaborave sanjati i, naravno, ostvarivati svoje snove.