Djelatnost povremenog prijevoza putnika može očekivati jednokratna financijska sredstva te reprograme leasinga. Time bi mogla biti spašena cijela jedna turistička djelatnost.
Nakon godinu dana i desetaka sastanaka, prosvjeda i apela, čini se da će problem povremenog prijevoza putnika napokon biti riješen u idućih mjesec dana. Naime, udruga Glas poduzetnika jučer je održala sastanak s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture vezano za pitanje državnih jamstava za leasing društva i financijske pomoći povremenom prijevozu putnika.
Kao što smo istaknuli prošli tjedan, većina poduzetnika ima odobrene moratorije na leasinge, od kojih većina ističe 1. travnja. Tada će na naplatu doći skupe kamate za proteklih šest do devet mjeseci. Istaknuli smo da prijevoznici nisu radili gotovo godinu dana i da nemaju od čega platiti kamate, a ne mogu ni početi otplaćivati redovne anuitete po svojim leasing ugovorima. Kako bi tvrtke opstale i kako bi se zadržala radna mjesta, potrebna im je pomoć.
Na jučerašnjem sastanku dogovoreno je da će do petka (26. ožujka) predstavnici Odbora za prijevoz UGP-a s predstavnicima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture razraditi modele po kojima bi se trebala dodjeljivati jednokratna financijska sredstva. Ovim putem, moramo istaknuti da je ministar Butković pokazao volju za kvalitetnim rješavanjem problema povremenog prijevoza putnika. Kada se dogovore navedeni modeli, zatražit će se suglasnost Ministarstva financija te će se odabrati jedan od modela koji se pokaže kao najadekvatnije rješenje. Udruga Glas poduzetnika ističe kako je ključno da navedena financijska sredstva budu dovoljna kako bi svi prijevoznici u povremenom prijevozu mogli podmiriti obračunate kamate na leasinge za protekli period moratorija. S ovim prijedlogom složili su se i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Također, ministar Butković je najavio da će već danas započeti razgovore u cilju pronalaska modela državnih jamstava za leasing kuće. Jedno od potencijalnih rješenja je da program državnih jamstava bude obuhvaćen iz postojećeg fonda jamstava od milijardu kuna koje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ima na raspolaganju za jamstva prijevoznicima za kredite za likvidnost. Navedena jamstva dodijelila bi se leasing kućama za nove reprograme što bi mnogo značilo za cijelu djelatnost povremenog prijevoza putnika. Druga solucija je uspostava nove linije jamstava kroz HBOR i Hamag-Bicro. UGP je već vodio razgovore s leasing kućama koje su istaknule kako su zainteresirane za nove reprograme, jer su svjesni da u trenutnoj situaciji poduzetnici naprosto ne mogu podmirivati svoje obveze. Ministar Butković se na sastanku obvezao da već od danas kreće razgovarati i s leasing kućama kako bi se poduzetnicima u povremenom prijevozu putnika omogućili novi reprogrami.
“Nakon niza sastanaka u proteklih godinu dana, po prvi put mogu reći da se nazire svjetlo na kraju tunela. Stav ministra Butkovića i njegovih pomoćnika na današnjem sastanku ulijevaju nam optimizam te se nadam da ćemo uistinu kroz sljedeća dva tjedna imati rješenje koje obuhvaća financijsku pomoć i nove reprograme za poduzetnike koji se bave povremenim prijevozom putnika.” - rekao je Marko Slišković, koordinator Odbora za prijevoz udruge Glas poduzetnika.
Zadovoljni smo što možemo istaknuti da su sve uključene strane voljne pronaći najbolje rješenje. Vjerujemo da smo napokon, nakon godinu dana apela, došli u fazu da možemo očekivati da će se kroz sljedećih mjesec dana problemi povremenog prijevoza putnika konačno riješiti. Jučerašnjem sastanku prisustvovali su Hrvoje Bujas, predsjednik udruge Glas poduzetnika, Marko Slišković, koordinator Odbora za prijevoz UGP-a, Tomislav Kovač, član Odbora za prijevoz UGP-a, Višnja Marin, predstavnica Inicijative povremenog prijevoza putnika, Oleg Butković, ministar, Mario Madunić, pomoćnik ministra i Josip Bilaver, državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.