Prijevoznici povremenog prijevoza ponovno prevareni

Obećanja ministarstava su služila samo za smirivanje tenzija te kupovinu vremena<br/><br/>

Objavio / la , 18. 06. 2020

Očigledno je namjera Vlade i ministarstava bila izigrati dogovor s povremenim prijevoznicima te novac koji je EU namijenila za podršku turizmu i prometu pretočiti isključivo u gubitaše u javnom sektoru.

 

Prošla su preko dva tjedna od zadnjeg sastanka Inicijative povremenog prijevoza putnika, udruge Glas poduzetnika, HANFA-e, svih vodećih leasing kuća, nadležnih ministarstava i poslovnih udruga, na kojem je postignut dogovor svih strana o zajedničkom rješenju problema nedovoljnog trajanja moratorija za prijevoznike te drugačijeg načina obračuna kamata za vrijeme moratorija. Na sastanku je ustanovljeno da se ova izrazito nepovoljna situacija u kojoj su se povremeni prijevoznici našli ne svojom krivicom, može riješiti samo tripartitno te je Ministarstvo turizma preuzelo na sebe koordinirati aktivnosti ministarstava potrebne za rješenje problema, gdje je prvenstveno bio potreban aktivan angažman Ministarstva financija. Svi prisutni su se složili da teret kamata na objekte leasinga ne mogu snositi samo krajnji korisnici i leasing kuće, nego da i država treba kroz EU fondove predviđene za pomoć turizmu i prijevozu osigurati garantni fond koji bi pomogao u pokrivanju gubitaka i očuvanju radnih mjesta. Radi se o 10 milijardi eura koje je premijer nedavno bombastično najavio kao veliki uspjeh hrvatske diplomacije.

 

Sve prisutne strane na sastanku su pripremile traženu dokumentaciju i dostavile ju ministarstvima u dogovorenom roku. Umjesto hitne reakcije nadležnih ministarstava, kako je bilo dogovoreno, uslijedilo je nekoliko dana bez kontakata, da bi 10. lipnja, nakon podsjetnika od strane UGP-a, stigao odgovor Ministarstva turizma u kojem stoji „Ljubazno Vas molimo za još malo strpljenja s obzirom da smo za ponedjeljak 15. lipnja zakazali sastanke određenih institucija uključenih u Vašu problematiku, te ćemo Vam novi datum sastanka javiti u ponedjeljak nakon održanih sastanaka. U svakom slučaju sastanak svakako planiramo održati tijekom sljedećeg tjedna.“

 

Nažalost, svjedočimo tome da je 15.lipnja odavno iza nas, a nikakvog povratnog odgovora nema, dapače, i na poslane upite ministarstvima o terminu sastanka i dalje nikakvog odgovora nema.

 

„Vladajući predizborno obećavaju 100.000 novih radnih mjesta u iduće četiri godine i na tim floskulama pokušavaju privući biračko tijelo, dok istovremeno nisu u stanju ili ne žele učiniti ništa za spas 20.000 radnih mjesta u djelatnosti povremenog prijevoza putnika.“ rekao je Dražen Oreščanin, izvršni direktor UGP-a „U svakom kontaktu s ministarstvima smo isticali naš strah da će se EU sredstva potrošiti na saniranje dubioza u državnim tvrtkama. Nedavno je objavljeno da Croatia Airlines očekuje od države pomoć od 700 milijuna kuna za tvrtku s manje od 1000 zaposlenih. Koliko milijuna i milijardi će Vlada ulupati u HŽ i HAC ne želimo ni pomisliti. Istovremeno, za rješavanje problema leasinga za sve djelatnosti, a ne samo za povremeni prijevoz i za spas desetaka tisuća ugroženih radnih mjesta, potreban je iznos od 200 milijuna kuna. Već dva mjeseca pokušavamo s Vladom riješiti ovaj problem, mjesec dana je prošlo od prosvjeda na Markovom trgu, a nema nikakvih pomaka niti naznaka rješenja. Vlada je puna riječi samohvale za svoj rad i uspjehe, ali mi smo iskreno i duboko razočarani ovakvim odnosom prema građanima i poduzetnicima. Još jednom se pitamo: Gdje je Vlada i što radi?“

 

 “Od Vlade očekujemo da bude hrabra, i nakon gotovo tri mjeseca, koliko traju naši pregovori, povuče ključne poteze, a ne da nagomilane probleme sad pred izbore stavlja pod tepih.” dodao je Hrvoje Bujas, predsjednik UGP-a.

 

Prijevoznici povremenog prijevoza su u potpunosti stjerani pred zid, sada više ne vide ni tračak svjetla na kraju tunela i samo je pitanje dana kada će koja od tih tvrtki proglasiti stečaj. Zdravo tkivo hrvatskog gospodarstva se svjesno uništava. Ovaj segment poduzetnika koji godinama reinvestira da bi mogli konkurirati kako na hrvatskom tako i na tržištu EU su očito ovoj Vladi nevažni. 

 

„Nesporna je činjenica da smo na prvi sastanak u Ministarstvo turizma pozvani dan prije najavljenog prosvjeda na Markovom trgu, nakon neodazivanja Ministarstva turizma i Ministarstva financija na sastanke na koje su ih pozivali HANFA i UGP. Nesporna je i činjenica da smo svaki idući poziv na sastanak dobili nakon objava u medijima u kojima ih prozivamo za nečinjenje. Sada smatramo da su svi ti pozivi bili „s figom u džepu“ te su služili samo smirivanju situacije među prijevoznicima kako bi se kupilo vrijeme do parlamentarnih izbora bez stvarne namjere da se problem riješi. Pozivam nadležne ministre i premijera da pokažu da smo u krivu te da naprave ključni korak potreban za spas djelatnosti povremenog prijevoza putnika i 20.000 radnih mjesta. Ukoliko se problem ne riješi, biti ćemo prisiljeni organizirati nove prosvjedne akcije.“ naglasio je Marko Slišković iz Inicijative PPP.